Food first – jedzenie jest najważniejsze.

Dowiedz się, jak powinno wyglądać mądre odżywianie.

Filtruj tematy w tej kategorii

koktajle które pije się na diecie SIRT

Dieta SIRT na odchudzanie – czy jest zdrowa?

Odkąd piosenkarka Adele wyjawiła, że jej spektakularna metamorfoza jest efektem między innymi stosowania diety SIRT, ten sposób odżywiania bije rekordy popularności. Jest skuteczna, ale czy zdrowa?
Czas czytania: 2 min
Czytaj więcej
Lek.med. Nina Nicheska opowiada, jak komponuje swoją dietę.

Jak wygląda talerz zdrowego odżywiania lek.med. Niny Nicheskiej?

Na pytanie “Jak zadbać o zdrowie?” lek.med. Nina Nicheska odpowiada – holistycznie, a podstawą ma być m.in. zbilansowana dieta i mądra suplementacja. Co to oznacza w praktyce – tłumaczy na przykładzie swojego jadłospisu.
Czas czytania: 3 min
Czytaj więcej
Róznokolorowe warzywa zawierające duże ilości przeciwutleniaczy

Antyoksydanty: dlaczego balans jest najważniejszy?

Przeciwutleniacze są uważane za środek walki ze starzeniem się organizmu. I choć udowodnionych korzyści z ich spożywania jest rzeczywiście wiele, także jeśli chodzi o efekt anti-ageing, ważne jest, by zachować umiar. Przedawkowanie antyoksydantów jest groźne dla zdrowia.
Czas czytania: 3 min
Czytaj więcej
Talerz ze zdrowym jedzeniem, które wspiera trawienie

7 rad na poprawę trawienia.

Procesy trawienia i wchłaniania w dużej mierze zależą od tego, czy nie doskwiera nam chroniczny stres, czy nie żyjemy w ciągłym pędzie i biegu. Opowiadamy, jak wesprzeć pracę układu pokarmowego i przyswajać jedzenie lepiej.
Czas czytania: 3 min
Czytaj więcej
Produkty spożywcze, które pomagają zadbać o zdrową dietę

Ortoreksja – gdy dbałość o zdrową dietę staje się obsesją.

Czy obsesyjnie sprawdzasz skład każdego zjedzonego produktu? Boisz się jadać u innych lub na mieście, bo nie masz możliwości sprawdzić jakości jedzenia? Wybierasz tylko artykuły “bio”? Możesz mieć ortoreksję, zaburzenie odżywiania.
Czas czytania: 2 min
Czytaj więcej
Roślinne alternatywy mięsa, które można wykorzystać w kuchni

Jeśli nie mięso, to co?

Ograniczanie spożycia mięsa to dobre rozwiązanie dla planety i zdrowia człowieka. Jednak zastanawiając się nad zmianą diety, wiele osób nie wie, co jeść, jeśli przejdzie na dietę roślinną, albo boi się, że nie będzie się najadać. Podpowiadamy, jakie są alternatywy.
Czas czytania: 3 min
Czytaj więcej
Pokarmy bogate w wapń

Jak zwiększyć przyswajalność wapnia z diety?

Wapń jest stosunkowo łatwo znaleźć w różnych pokarmach, ale w kwestii tego minerału kluczowe znaczenie ma jego wchłanianie. Stosując się pewnych zasad w jedzeniu, możesz przyswajać nawet o kilkadziesiąt procent więcej wapnia.

Czas czytania: 3 min
Czytaj więcej
Iwona Zasuwa, autorka serii książek "Smakoterapia" opowiada o tym, jak pokochać roślinne jedzenie.

nikaLIVE: Jak pokochać roślinne jedzenie?

Każdy wie, że warzywa, owoce i inne rośliny to samo zdrowie i warto spożywać je jak najczęściej. Jednak w praktyce z wykonaniem tego zadania bywa różnie – ze względu na brak czasu, nawał obowiązków, brak sił i chęci na gotowanie. Jak przezwyciężyć te przeszkody, rozmawiamy w nikeLIVE'ie.
Czas czytania: 8 min
Czytaj więcej
Wydawca nie prowadzi działalności leczniczej.