Kwasy Omega-3 (DHA + EPA)

life’s™OMEGA 60

Forma:

Kwasy Omega- 3 (DHA + EPA) z alg

Dostawca:

DSM Nutritional Products Ltd.

Kraj pochodzenia:

Szwajcaria

  • Świadomie używamy kwasów Omega-3 pozyskiwanych z mikroalg zamiast z ryb. Większość z nas błędnie uważa, że to ​​ryby wytwarzają kwasy Omega-3. W rzeczywistości wytwarzają je algi, które ryby… spożywają. Nasze Omega-3 są pozyskiwane u źródła, dzięki czemu otrzymujemy produkt wysokiej jakości.

  • Większość suplementów w swoim składzie zawiera jedynie kwas DHA, a dla fundamentalnego zdrowia istotna jest kombinacja oraz odpowiednia proporcja DHA i EPA.

  • Nasze kwasy Omega-3 mają wskaźnik Totox 3. Jest to prawdopodobnie najlepszy wynik na polskim rynku. Totox świadczy o jakości kwasów Omega-3 i potencjale utleniania oleju. Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) uznaje, że bezpieczne kwasy mają Totox poniżej 25, ale im niższy wynik, tym lepiej.

Jest jeszcze kilka powodów wyższości kwasów Omega-3 z mikroalg nad rybnymi.

Kwasy Omega-3 z mikroalg

Inni producenci (”premium” też)
Kwasy Omega-3 z ryb

Zawartość DHA + EPA

Brak intensywnego rybiego zapachu

Wolne od metali ciężkich

Wolne od zanieczyszczeń i toksyn

Bez alergenów

Uprawa i produkcja przyjazna dla środowiska

Mniej niż 20% globalnej populacji spożywa rekomendowaną dawkę kwasów Omega-3 (36) . Jakie są ich korzyści poparte badaniami?

  • SERCE
    Pomagają zadbać o prawidłową kondycję i pracę serca. Obniżają ryzyko chorób serca(1, 2)
  • SEN I STRES
    Wpływają na jakość snu zarówno u dorosłych, jak i u dzieci. (10, 17, 18) Pomagają obniżać stres. (38, 39)
  • PROFIL LIPIDOWY
    Regulują poziom trójglicerydów we krwi. Zaburzenia profilu lipidowego to zwiększone ryzyko zawału i udaru mózgu(1, 3, 34)
  • NASTRÓJ
    Niższy poziom kwasów Omega-3 w osoczu jest łączony z gorszym zdrowiem psychicznym, w tym z depresją(10, 19, 20, 21, 22, 23)
  • MÓZG I WZROK
    Wspiera prawidłowy rozwój mózgu oraz oka. Wspomaga funkcjonowania mózgu, w tym koncentrację, uczenie się i pamięć(1, 4, 5)
  • WYDAJNOŚĆ
    Badania pokazują pozytywny wpływ DHA + EPA na wydolność sercowo-naczyniową, czy regenerację mięśni w czasie i po wysiłku(10, 24, 25, 26, 27, 28)
  • ALZHEIMER I DEMENCJA
    Badania pokazują, że wysokie stężenie kwasów Omega-3 obniża ryzyko rozwinięcia choroby Alzheimera i demencji(6, 7, 8)
  • SKÓRA
    Mają korzystny wpływ na ogólną kondycję skóry. Zapobiegają i wspierają walkę z niedoskonałościami. (29)
  • ODPORNOŚĆ
    Hamują procesy zapalne i dbają o dobrą kondycję układu odpornościowego(9, 10, 11, 12, 13)
  • NOWOTWORY
    Badania wskazują, że kwasy Omega-3 obniżają ryzyko rozwoju niektórych nowotworów - jelita grubego czy raka piersi. (30, 31, 32, 33, 35)
  • CIĄŻA
    Zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu. Badania sugerują także pozytywny wpływ na rozwój mózgu i oczu dziecka(1, 14, 15, 16)

Dla nas liczy się tylko to, co ma poparcie w dowodach naukowych.

Istnieje ponad 17.560 odpowiednich badań na temat kwasów Omega-3.

  1. EFSA Journal 2010;8(10):1796. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA), docosapentaenoic acid (DPA). 

  2. Soumia Peter et al. Endocrinol Metab. 2013 May-Jun; 17(3): 422–429. A fish a day keeps the cardiologist away! – A review of the effect of omega-3 fatty acids in the cardiovascular system. 

  3. Ann C Skulas-Ray et al. Circulation. 2019 Sep 17;140(12):e673-e691. Omega-3 Fatty Acids for the Management of Hypertriglyceridemia: A Science Advisory From the American Heart Association.

  4. Tulay Cakiner-Egilmez. Insight. Oct-Dec 2008;33(4):20-5; quiz 26-7. Omega 3 fatty acids and the eye. 

  5. Karin Yurko-Mauro et al. PLoS One. 2015 Mar 18;10(3):e0120391. Docosahexaenoic acid and adult memory: a systematic review and meta-analysis. 

  6. Majid Fotuhi et al. Review Nat Clin Pract Neurol. 2009 Mar;5(3):140-52. Fish consumption, long-chain omega-3 fatty acids and risk of cognitive decline or Alzheimer disease: a complex association. 

  7. Ernst J Schaefer at al. Arch Neurol. 2006 Nov;63(11):1545-50. Plasma phosphatidylcholine docosahexaenoic acid content and risk of dementia and Alzheimer disease: the Framingham Heart Study. 

  8. Karin Yurko-Mauro et al. Alzheimers Dement. 2010 Nov;6(6):456-64. Beneficial effects of docosahexaenoic acid on cognition in age-related cognitive decline. 

  9. Gutierrez S et al. Effects of omega-3 fatty acids on immune cells. Intl J Mol Sci., vol. 20, no. 20, pg. 5028, 2019. 

  10. DSM Nutritional Products AG, July 2020.

  11. Calder, P.C. et al. Optimal Nutritional Status for a Well-Functioning Immune System Is an Important Factor to Protect against Viral Infections. Nutrients., vol. 12 no. 1181, 2020.

  12. Basil M.C. and Levy BD. Specialised pro-resolving mediators: endogenous regulators of infection and inflammation. Nature Reviews | Immunology, vol. 16, pg. 51-67, 2016. 

  13. Saray Gutiérrez et al. Int J Mol Sci. 2019 Oct 11;20(20):5028. Effects of Omega-3 Fatty Acids on Immune Cells. 

  14. Philippa Middleton et al. Meta-Analysis Cochrane Database Syst Rev. 2018 Nov 15;11(11):CD003402. Omega-3 fatty acid addition during pregnancy. 

  15. Ingrid B Helland et al. Pediatrics. 2003 Jan;111(1):e39-44. doi: 10.1542/peds.111.1.e39.

    Maternal supplementation with very-long-chain n-3 fatty acids during pregnancy and lactation augments children's IQ at 4 years of age. 

  16. Michelle P Judge et al. Am J Clin Nutr. 2007 Jun;85(6):1572-7. Maternal consumption of a docosahexaenoic acid-containing functional food during pregnancy: benefit for infant performance on problem-solving but not on recognition memory tasks at age 9 mo. 

  1. Del Brutto et al. Dietary fish intake and sleep quality: a population-based

    study. Sleep Med., vol. 17, pg. 126-128, 2016. 

  2. Montgomery P et al. Fatty acids and sleep in UK children: objective and pilot objective sleep results from the DOLAB study – a randomized controlled trial. J Sleep Res., vol. 23, no. 4, pg. 364-388, 2014. 

  3. Fontani, G., et al., “Cognitive and Physiological Effects of Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acid Supplementation in Healthy Subjects.” European Journal of Clinical Investigation 35 (11): 691–99. 

  4. Pao-Yen et al. Are omega-3 fatty acids antidepressants or just mood-improving agents? The effect depends upon diagnosis, supplement preparation and severity of depression. Molecular Psychiatry, vol. 17, pg. 1161-1163, 2012. 

  5. Mischoulon D. Omega-3 fatty acids for mood disorders.

  6. Robert K, McNamara, Ph.D. J Nutr Intermed Metab. 2016 Sep; 5: 96–106. Published online 2016 May 4. Role of Omega-3 Fatty Acids in the Etiology, Treatment, and Prevention of Depression: Current Status and Future Directions. 

  7. Shima Jazayeri et al. Comparison of therapeutic effects of omega-3 fatty acid eicosapentaenoic acid and fluoxetine, separately and in combination, in major depressive disorder. Pages 192-198 | Received 03 Oct 2007, Published online: 06 Jul 2009. 

  8. Philpott et al. Applications of omega-3 polyunsaturated fatty acid supplementation for sport performance. Res Sports Med., vol. 27, no. 2, pg.219-237, 2019. 

  9. Ochi et al. Effect of eicosapentaenoic acids-rich fish oil supplementation on motor nerve function after eccentric contractions. J Intl Soc Sports Nutr., vol. 14, no. 23, 2017. 

  10. Macartney et al. Intrinsic heart rate recovery after dynamic exercise is improved with an increased omega-3 index in healthy males. Br J Nutr., vol. 112, no. 2, pg. 1984-1992, 2014.

  11. Ninio et al. Docosahexaenoic acid-rich fish oil improves heart rate variability and heart rate responses to exercise in overweight adults. Br J Nutr., vol. 100, no. 5, pg 1097-1103, 2008. 

  12. Hingley et al. DHA-rich fist oil increases the omega-3 index and lowers the oxygen cost of physiologically stressful cycling in trained individuals. Int J Sport Nutr Exerc Metab., vol. 27, no. 4, 2017. 

  13. Anamaria Balić et al. Int J Mol Sci. 2020 Feb; 21(3): 741. Published online 2020 Jan 23. Omega-3 Versus Omega-6 Polyunsaturated Fatty Acids in the Prevention and Treatment of Inflammatory Skin Diseases. 

  14. Evropi Theodoratou et al. Am J Epidemiol. 2007 Jul 15;166(2):181-95. Dietary fatty acids and colorectal cancer: a case-control study. 

  15. Pierre Astorg: Cancer Causes Control. 2004 May;15(4):367-86. Dietary N-6 and N-3 polyunsaturated fatty acids and prostate cancer risk: a review of epidemiological and experimental evidence. 

  16. Carol J Fabian et al. Breast Cancer Research. Published: 04 May 2015. Omega-3 fatty acids for breast cancer prevention and survivorship.