Jakich efektów możesz się spodziewać, przyjmując Bazę na co dzień dla kobiet 18-49 lat?

Kapsułka Bazy na co dzień dla kobiet 18-49 lat jest przekazywana z reki do ręki
Czas czytania: 4 min
Opublikowano 04/03/2022

Dzięki odpowiednio dobranym składnikom, otrzymasz wsparcie dla odporności, pracy mózgu, serca i tarczycy, obniżysz stres, możesz poprawić koncentrację, sen i nastrój, a także polepszyć stan skóry, włosów i paznokci. I to jeszcze nie koniec.

Kapsułka Bazy na co dzień dla kobiet 18-49 lat jest przekazywana z reki do ręki

Baza na co dzień dla kobiet 18-49 lat została opracowana z myślą o niezbędnym wsparciu organizmu, byś odczuwała pełnię sił do stawiania czoła codziennym wyzwaniom. W jej skład wchodzą:

  • kwasy Omega-3 z alg (DHA+EPA), 
  • witamina D3 z alg (cholekalcyferol), 
  • witamina B12 (metylokobalamina), 
  • folian – aktywny kwas foliowy (sól glukozaminowa kwasu (6s)-5-metylotetrahydrofoliowego), 
  • cholina (dwuwinian choliny). 

Te składniki znalazły się w środku, ponieważ trudno jest dostarczyć je z dietą w odpowiedniej ilości, a korzyści z ich suplementacji zostały poparte badaniami naukowymi. Razem z lekarzami i naukowcami opracowaliśmy odpowiedni skład Baz, rodzaj kapsułki, formę składników aktywnych i dobraliśmy dawki w ten sposób, by suplementy nikalab były nie tylko skutecznie, ale i bezpieczne. Możesz przyjmować nasze produkty codziennie, by cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem, sprawną pracą serca, mózgu i tarczycy, a także promienną cerą, mocnymi włosami i paznokciami. Przyjrzyjmy się dokładniej temu, jak składniki zawarte w Bazie, mogą wpłynąć na Twój organizm.

Wsparcie odporności. 

Do walki z infekcjami potrzebny jest sprawnie działający układ immunologiczny. Jego pracę reguluje m.in. witamina D. Zapewnienie właściwej ilości tej witaminy z dietą jest praktycznie niemożliwe (więcej o tym przeczytasz w osobnym artykule), zatem konieczna jest suplementacja. Zawarta w Bazie nikalab witamina D3, a także kwasy Omega-3 będą solidnym wsparciem, ponieważ dbają o dobrą kondycję układu odpornościowego i hamują procesy zapalne 1,2,3. Mogą także przeciwdziałać rozwojowi chorób autoimmunologicznych 4,5. Mniej oczywisty, a jednak naukowo udowodniony pozytywny wpływ na odporność będą miały także zawarte w Bazie aktywny kwas foliowy i metylowana witamina B12. Ich niedobór może powodować przewlekłe stany zapalne, będące prekursorem wielu chorób 6,7. 

Lepszy sen i nastrój, mniej stresu.

Wspomniana wyżej witamina D jest także strażnikiem naszego zdrowia psychicznego. Jej niski poziom ma związek ze złym samopoczuciem oraz objawami depresji  i stresem 8,9. Wspólnie z witaminą D za nastrój odpowiada witamina B12 10. Jej przyjmowanie może być pomocne również w leczeniu depresji 11. Ponadto witamina B12 pomaga w produkcji hormonu snu (melatoniny) 12 i normalizuje rytm dobowy 13,14. Korzystne działanie na sen mają też kwasy Omega-3 15,16. Dlatego wspomniane składniki połączyliśmy w naszej Bazie na co dzień dla kobiet 18-49 lat.

Poprawa pamięci i koncentracji.

Zawarta w naszych produktach cholina odgrywa ważną rolę w działaniu mózgu i wspiera funkcje poznawcze 17. Jej sprzymierzeńcami w tym niełatwym zadaniu są kwasy tłuszczowe Omega-3 i witamina B12, które wspomagają koncentrację, uczenie się i pamięć 18,19,20. Wszystkie te 3 składniki, a także aktywny kwas foliowy i witamina D3 wpływają na działanie neuronów. Badania pokazują, że opóźniają one starzenie się mózgu i są zdolne do obniżenia ryzyka chorób neurodegeneracyjnych:

  • choroby Alzheimera (Omega-3 21,22 )
  • choroby Parkinsona (witamina D3 23)
  • demencji (Omega-3 24, kwas foliowy 25).

Więcej energii na co dzień i lepsza wydajność.

Dzięki przyjmowaniu Bazy na co dzień od nikalab możesz zwiększyć swoją wydajność i podjąć walkę z  uczuciem ciągłego zmęczenia, które towarzyszy wielu kobietom. Próbujemy łączyć obowiązki rodzinne z pracą, nie zapominając o życiu towarzyskim, ale bardzo często po godzinie 18-tej po prostu padamy, nie mając sił ani na treningi, ani na zabawy z dziećmi, ani na wyjścia na miasto. Badania naukowe wskazują, że dla podtrzymania energii potrzebujemy wystarczającego poziomu kwasu foliowego 26,27 i witaminy B12 28. Jeśli chcemy dodatkowo zwiększyć swoją wydajność fizyczną, osiągać lepsze efekty podczas treningów i szybciej się regenerować po wysiłku, niezbędne są także witamina D3 29, kwasy Omega-3 30,31 i cholina 32. Wszystkie te składniki znajdziesz w naszej Bazie.

Zdrowsze serce i wyrównany poziom cholesterolu.

Choroby sercowo-naczyniowe są najczęstszą przyczyną umieralności w świecie. I jeśli myślimy, że mogą nas dotknąć dopiero na emeryturze, jesteśmy w błędzie. Te choroby są szeroko rozpowszechnione także wśród ludzi młodych, m.in. z tego powodu, że nie jesteśmy świadomi ich ryzyka 33. Jak wiadomo, lepiej jest zapobiegać, niż leczyć, więc warto zadbać o to, by włączyć do swojej diety substancje, które są uznane przez naukowców za dobroczynne dla serca i naczyń krwionośnych, a także pomagają utrzymać właściwy poziom cholesterolu. Badania dowodzą, że składniki, zawarte w Bazie na co dzień dla kobiet 18-49 lat są zdolne do:

  • utrzymania optymalnego profilu lipidowego (Omega-3 34, witamina B12 35),  
  • wzmocnienia wydolności sercowo-naczyniowej (Omega-3 36),
  • ochrony przed chorobą wieńcową, zakrzepicą, miażdżycą i innymi chorobami układu krążenia (kwas foliowy 37, cholina 38, witamina B12 39),
  • zmniejszenia ryzyka zawału serca i udaru mózgu (Omega-3 40, kwas foliowy 41, cholina 42),
  • pomagają też w metabolizmie tłuszczów i sprawnym funkcjonowaniu wątroby (cholina 43).

Ponadto zawarte w Bazie metylowana witamina B12 i aktywny kwas foliowy wspierają także proces tworzenia krwi w naszym organizmie 44,45

Ładniejsza skóra, mocniejsze włosy i paznokcie.

Zawarte w Bazie kwasy tłuszczowe Omega-3 dbają o ogólną kondycję skóry. Zapobiegają i wspierają walkę z niedoskonałościami 46. Z kolei stan włosów i paznokci zależy od sprawnego funkcjonowania tarczycy, którą Baza nikalab wspiera, dzięki zawartości witaminy D3. 

Mocniejsze kości, sprawniejsze stawy i mięśnie. 

Zawarta w Bazie nikalab witamina D3 z alg wspiera wchłanianie i wykorzystanie wapnia i fosforu, co przyczynia się do utrzymania zdrowych kości i stawów, a także lepszego funkcjonowania mięśni 47,48.

Przygotowanie do ciąży.

Jeśli zastanawiasz się nad powiększeniem rodziny, składniki Bazy dla kobiet 18-49 lat od nikalab w połączeniu z urozmaiconą dietą pozwolą Ci obniżyć ryzyko niedoborów pokarmowych. Warto wyrównać je zanim dojdzie do poczęcia. Stan zdrowia przyszłej ciężarnej bezpośrednio wpływa na zdrowie przyszłego dziecka. Nasza Baza będzie także dobrym wsparciem w początkowym okresie ciąży, kiedy jeszcze o niej nie wiesz. Oprócz innych ważnych dla utrzymania ciąży i zdrowia płodu składników, w składzie Bazy znajdziesz też aktywny kwas foliowy. Aż o 70% zmniejsza ryzyko wystąpienia wad rozwoju cewy nerwowej płodu (skutkującej m.in. rozszczepem kręgosłupa) 49,50,51. Jednak, kiedy będziesz już pewna, że spodziewasz się dziecka, przestaw się na Bazę dla kobiet w ciąży - Dwa. Jej skład został opracowany z myślą o potrzebach coraz szybciej rozwijającego się malucha i przyszłej mamy. O korzyściach zdrowotnych, jakie zapewnia, przeczytasz w osobnym artykule.

Z przyjmowania Bazy na co dzień 18-49 lat odniosą korzyści także kobiety, karmiące piersią. Zawarte w niej składniki pomogą wesprzeć organizm mamy, a także rozwój mózgu dziecka. 

A ponadto…

Składniki Bazy obniżają ryzyko niektórych nowotworów – m.in. jelita grubego 52 czy raka piersi 53 i pomagają chronić zdrowie oczu 54

Wszystkie substancje aktywne Bazy dla kobiet 18-49 lat są w najbardziej przyswajalnych dla organizmu formach, a także pochodzą od starannie wyszukanych dostawców z Europy (mapkę znajdziesz tu). By składniki lepiej się wchłaniały, a suplementacja była wygodniejsza, połączyliśmy je ze sobą w oparciu o innowacyjne technologie (o tym, co wyróżnia naszą kapsułkę, przeczytasz w osobnym artykule). 

Kiedy zobaczysz efekty?

Kiedy zaczniesz stosować Bazę na co dzien od nikalab, w Twoim organizmie będą zachodzić zmiany, których możesz nie poczuć od razu. Każda z nas jest inna, więc potrzebujemy też różnej ilości czasu, by zacząć czerpać korzyści z suplementacji. Po kilku miesiącach najpewniej zaczniesz doceniać jej skutki. 

Twój układ odpornościowy będzie lepiej zwalczać wirusy i bakterie, możesz także zauważyć poprawę nastroju, snu i wydajności w ciągu dnia.. Zmiany wewnętrzne odbiją się także na Twoim wyglądzie. Możesz spodziewać się lepszej kondycji skóry, mocniejszych włosów i paznokci. 

Najpełniejszy potencjał Twoja Baza na co dzień osiągnie w perspektywie długofalowej. W połączeniu z urozmaiconą dietą i aktywnością fizyczną suplementacja pozwoli Ci czuć się i wyglądać lepiej, mieć więcej energii, lepiej spać i cieszyć się zdrowiem.

Żeby móc skorzystać z wyżej opisanych dobrodziejstw składników kwasów tłuszczowych Omega-3 i witamin, zalecamy codziennie przyjmować 2 kapsułki Bazy dla kobiet 18-49 lat naraz, o dowolnej porze, z jedzeniem lub bez. Pamiętaj jednak, że efektywna suplementacja musi być konsekwentna oraz nie powinna zastępować urozmaiconej diety (dlaczego tak jest, przeczytasz tu).

Bibliografia:

  1. Gutierrez S. i inni, “Effects of omega-3 fatty acids on immune cells”. Intl J Mol Sci., vol. 20, no. 20, pg. 5028, 2019r. 
  2. Calder, P.C. i inni, “Optimal Nutritional Status for a Well-Functioning Immune System Is an Important Factor to Protect against Viral Infections”. Nutrients., vol. 12 no. 1181, 2020r.
  3. Basil M.C., Levy B.D., “Specialised pro-resolving mediators: endogenous regulators of infection and inflammation”. Nature Reviews, Immunology, vol. 16, str.51-67, 2016r.
  4. Grant W.B., Lahore H., Rockwell M.S., “The Benefits of Vitamin D Supplementation for Athletes: Better Performance and Reduced Risk of COVID-19”, Nutrients. 2020r.
  5. EFSA Journal 2015;13(5):4096. Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to vitamin D and contribution to the normal function of the immune system. 
  6. Dhur A., Galan P., Hercberg S., “Folate status and the immune system”, Prog Food Nutr Sci. 1991;15(1-2):43-60. 
  7. Mikkelsen K., Apostolopoulos V., “Vitamin B12, Folic Acid, and the Immune System”, [w:] Nutrition and Immunity, Victoria University Melbourne, str.103-114, 2019r.
  8. Wilkins C.H. i inni, “Vitamin D deficiency is associated with low mood and worse cognitive performance in older adults”, Am J Geriatr Psychiatry. 2006r.
  9. Nair R., Maseeh A., “Vitamin D: The "sunshine" vitamin”. J Pharmacol Pharmacother. 2012r.
  10. Leishear K. i inni, “Relationship between vitamin B 12 and sensory and motor peripheral nerve function in older adults”. Journal of the American Geriatrics Society, 2012r.
  11. Syed E. U., Wasay M., Awan S., “Vitamin B12 supplementation in treating major depressive disorder: a randomized controlled trial”. The open neurology journal, 7, 44, 2013r.
  12. Honma K. i inni, “Effects of vitamin B12 on plasma melatonin rhythm in humans: increased light sensitivity phase-advances the circadian clock?”. Experientia, 1992r.
  13. Mayer G., Kröger M., Meier-Ewert K., “Effects of vitamin B12 on performance and circadian rhythm in normal subjects”, Neuropsychopharmacology, 1996r.
  14. Okawa M. i inni, “Vitamin B12 treatment for sleep-wake rhythm disorders”, Sleep. 1990r.
  15. Brutto D. i inni, “Dietary fish intake and sleep quality: a population-basedstudy”. Sleep Med., vol. 17, pg. 126-128, 2016r.
  16. Montgomery P. i inni, “Fatty acids and sleep in UK children: objective and pilot objective sleep results from the DOLAB study – a randomized controlled trial”. J Sleep Res., vol. 23, no. 4, pg. 364-388, 2014r.
  17. Derbyshire E., Obeid R.,”Choline. Neurological Development and Brain Function: A Systematic Review Focusing on the First 1000 Days”. Nutrients, czerwiec 2020r.
  18. EFSA Journal 2010;8(10):1796. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA), docosapentaenoic acid (DPA).
  19. Yurko-Mauro K. i inni, “Docosahexaenoic acid and adult memory: a systematic review and meta-analysis”, PLoS One. 2015r.
  20. Köbe T. i inni, “Vitamin B-12 concentration, memory performance, and hippocampal structure in patients with mild cognitive impairment”. Am J Clin Nutr. 2016r.
  21. Fotuhi M. i inni, “Fish consumption, long-chain omega-3 fatty acids and risk of cognitive decline or Alzheimer disease: a complex association”, Review Nat Clin Pract Neurol. 2009r.
  22. Schaefer E.J. i inni, “Plasma phosphatidylcholine docosahexaenoic acid content and risk of dementia and Alzheimer disease: the Framingham Heart Study”, Arch Neurol. 2006r.
  23. Knekt P. i inni, “Serum vitamin D and the risk of Parkinson disease”, Arch Neurol. 2010r.
  24. Yurko-Mauro K. i inni, “Beneficial effects of docosahexaenoic acid on cognition in age-related cognitive decline”, Alzheimers Dement. 2010r. 
  25. Reynolds E.H., “Folic acid, ageing, depression, and dementia”. BMJ. 2002r. 
  26. Jacobson W., “Serum folate and chronic fatigue syndrome”, Neurology, 1993r.
  27. EFSA Journal 2010;8(10):1760. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to folate and contribution to normal psychological functions, maintenance of normal vision, reduction of tiredness and fatigue, cell division and contribution to normal amino acid synthesis.
  28. Köbe T. dz.cyt.
  29. Grant W.B. i inni, “The Benefits of Vitamin D Supplementation for Athletes: Better Performance and Reduced Risk of COVID-19”, Nutrients. 2020r.
  30. Philpott J.D., Witard O.C., Galloway S.D.R., “Applications of omega-3 polyunsaturated fatty acid supplementation for sport performance”. Res Sports Med. 2019r.
  31. Macartney M.J., Hingley L., Brown M.A. i inni, “intrinsic heart rate recovery after dynamic exercise is improved with an increased omega-3 index in healthy males”. Br J Nutr. 2014r.
  32. Zeisel S.H., “Choline: Human Requirements and Effects on Human Performance”, Food Components to Enhance Performance: An Evaluation of Potential Performance-Enhancing Food Components for Operational Rations, Institute of Medicine (USA) Committee on Military Nutrition Research; National Academies Press (USA); 1994r.
  33. Surma S., Szyndler A., Narkiewicz K., “Świadomość wybranych czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego w populacji młodych osób”. Choroby Serca i Naczyń, Tom 14, Nr 4 (2017).
  34. Skulas-Ray A.C. i inni, “American Heart Association Council on Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology; Council on Lifestyle and Cardiometabolic Health; Council on Cardiovascular Disease in the Young; Council on Cardiovascular and Stroke Nursing; and Council on Clinical Cardiology. Omega-3 Fatty Acids for the Management of Hypertriglyceridemia: A Science Advisory From the American Heart Association”. Circulation. 2019r.
  35. Adaikalakoteswari A. i inni., “Vitamin B12 insufficiency induces cholesterol biosynthesis by limiting s-adenosylmethionine and modulating the methylation of SREBF1 and LDLR genes”, Clin Epigenetics. 2015r.
  36. EFSA Journal 2010;8(10):1796. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA), docosapentaenoic acid (DPA). 
  37. Wang Y. i inni, “The effect of folic acid in patients with cardiovascular disease. A systematic review and meta-analysis”, Medicine (Baltimore). 2019r.
  38. EFSA Journal 2011;9(4):2056. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to choline and contribution to normal lipid metabolism, maintenance of normal liver function, contribution to normal homocysteine metabolism, maintenance of normal neurological function, contribution to normal cognitive function, and brain and neurological development.
  39. EFSA Journal 2010;8(10):1756. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin B12 and contribution to normal neurological and psychological functions, contribution to normal homocysteine metabolism, maintenance of normal bone, maintenance of normal teeth, maintenance of normal hair, maintenance of normal skin, maintenance of normal nails, reduction of tiredness and fatigue, and cell division.
  40. Skulas-Ray A.C., dz.cyt.
  41. Tian T. i inni, “Folic Acid Supplementation for Stroke Prevention in Patients With Cardiovascular Disease”,  Am J Med Sci. 2017r.
  42. Millard H.R. i inni, “Dietary choline and betaine; associations with subclinical markers of cardiovascular disease risk and incidence of CVD, coronary heart disease and stroke: the Jackson Heart Study”. Eur J Nutr. 2018r.
  43. Mehedint M.G., Zeisel S.H., “Choline's role in maintaining liver function: new evidence for epigenetic mechanisms”. Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2013r.
  44. Koury M.J., Ponka P., “New insights into erythropoiesis: the roles of folate, vitamin B12, and iron”. Annu Rev Nutr. 2004r.
  45. EFSA Journal, “Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin B12 and contribution to normal neurological and psychological functions, contribution to normal homocysteine metabolism, maintenance of normal bone, maintenance of normal teeth, maintenance of normal hair, maintenance of normal skin, maintenance of normal nails, reduction of tiredness and fatigue, and cell division”, 2010r.
  46. Balić A. i inni, “Omega-3 Versus Omega-6 Polyunsaturated Fatty Acids in the Prevention and Treatment of Inflammatory Skin Diseases”,  Int J Mol Sci. 2020r. 
  47. Laird E., Ward M., McSorley E., Strain J.J., Wallace J., “Vitamin D and bone health: potential mechanisms”. Nutrients. 2010r.
  48. Lips P., van Schoor N.M., “The effect of vitamin D on bone and osteoporosis”. Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2011r.
  49. L.E. Martínez-Garza, “Twenty-five years of knowledge of the prevention of neural tube defects with folic acid”. Editorial. October - December 2016.
  50.  Lamers Y. i inni, “Red blood cell folate concentrations increase more after supplementation with [6S]-5-methyltetrahydrofolate than with folic acid in women of childbearing age”. Am J Clin Nutr. 2006r.
  51. Seremak-Mrozikiewicz A. i inni, “The significance of 1793G>A polymorphism in MTHFR gene in women with first trimester recurrent miscarriages”. Neuro Endocrinol Lett. 2010r.
  52. Theodoratou E., McNeill G., Cetnarskyj R. i inni, “Dietary fatty acids and colorectal cancer: a case-control study”. Am J Epidemiol. 2007r.
  53. Fabian C.J., Kimler B.F., Hursting S.D., “Omega-3 fatty acids for breast cancer prevention and survivorship”. Breast Cancer Res 17, 62 (2015).
  54. Millen A.E., Voland R., Sondel S.A., “Vitamin D status and early age-related macular degeneration in postmenopausal women”.CAREDS Study Group, Arch Ophthalmol. 2011r.
Wydawca nie prowadzi działalności leczniczej.